2020/02/09

zsákmány szemle | golden csomag



Szervusz, kedves Blog-Vándor!


Hogy vagy? Megszoktad már, hogy olyan, mintha minden nap más évszakot hozna magával? Itt, a Dél-Dunántúlon legalábbis így áll a helyzet, és eddig senkivel sem találkoztam, aki örülne neki. Képzeld, a napokban még a tetőnk is felmondta a szolgálatot. Olyan erős szél fújt, hogy leszedett majd' egy teljes sort a bitumenes zsindelyből, ami a hátsó kerti terasz tetejét fedi le. Szerencsére a biztosító közel kétszeresét fizette a javítási költségeknek (amúgy még munkásokra sem kellett költeni, mert a szüleim 2 nap alatt megoldották a problémát). Szóval kérlek, emlékeztess rá, hogy minden nyomorult vackomra kössek biztosítást a jövőben.

Mindenesetre így, hogy mégsem ért minket hatalmas anyagi csapás, kevésbé érzek bűntudatot amiatt, hogy rendeltem magamnak egy ARANY PÖTTYÖS MEGLEPETÉSCSOMAGOT.

Amikor megláttam, hogy a Könyvmolyképző ismét ajándékkönyveket osztogat, azonnal cselekedtem. Még mindig nem vallom magam KMK rajongónak, a kiadványaik legtöbbje távolról sem érdekel, de vitathatatlan, hogy ez a kiadó az egyik legaktívabb terjesztője nem csak a könyveknek, de magának az olvasás szeretetének is - és emiatt hiába esek ki a fogyasztói célközösségükből, mégis hálás vagyok a munkájukért. Tehát, hogyha véletlenül könyvmolyképzős könyvet vásárolok, azt csak és kizárólag egyenesen a kiadó honlapjáról teszem, mert így biztosra vehetem, hogy a megfelelő helyre kerül a pénzem.

Ráadásul az Arany pöttyös kiadványok között sokkal nagyobb arányban találtam olyan regényeket, amiket szívesen elolvasnék, mint a Vörös pöttyösök között, amikből a legutóbbi szeretetcsomagot állították össze (ITT meg is osztottam, mit kaptam akkor). A Sötét örvény / Hard selection után ez a kiadói sorozat illik hozzám legjobban a Könyvmolyképző kínálatából, szóval ezúttal kissé bizakodóbb voltam.

Most is két könyvet vettem egyszerre, hogy elkerüljem a postaköltséget:





GULYÁS PÉTER:
A VÉGTELEN TÉRSÉGEK ÖRÖK HALLGATÁSA


Könyvmolyképző, Szeged, 2016.
248 oldal.
Fülszöveg:


„Úgy ​akarnak rajtunk abortuszt végrehajtani, hogy már régen megszülettünk.”

Perzselő, kora nyári nap, és egy filozófiatanár, akinek elhullnak az érettségizői. Az egyik holnap nélkül, öntudatlanul várja a halált. A másik végigvágja az ereket a csuklóján. Nincs más nyom, csak az óránkénti SMS, ez tudatja, hogy a lány még nem vérzett el.

Mi ez, egy különös hatalmi játszma? Vajon hol a pendrive, ami kulcsot ad mindenhez, és megállíthatja a pusztulást?

A cinikus, fiatal filozófiatanár küzd, kutat, megpróbálja megakadályozni a megakadályozhatatlant, és visszafordítani a visszafordíthatatlant. Válaszokat keres olyan kérdésekre, melyeket senki sem szeretne feltenni. Útján nem csak halál, de nagy filozófusok gondolatai is elkísérik. A létezés új értelmet nyer, ha közel a pusztulás.

Egy olyan világban, ami a szeretet tagadására épül, létezhetnek még hősök? Vajon akad bárki köztünk, aki ártatlan?

„Ha az ember elgondolja, milyen végtelen az idő és a tér, ami a világot alkotja, és ha belegondol, hogy mennyire apró és megmagyarázhatatlan pontja ő e végtelenségnek, megrémül. Ha nincs hazugság, csak a rémület marad. A végtelen térségek örök hallgatása ugyanis rettegéssel tölt el bennünket.” (Pascal)

Intellektuális thriller azoknak, akik szeretik a kihívásokat.

Választásom oka:

Elsőként természetesen a Sötét örvényes könyveket böngésztem végig, és képtelen voltam elmenni e mellett a magyar regény mellett. Először is a címe ragadott meg, mert túlságosan hasonlít a 2004-es Egy makulátlan elme örök ragyogása címéhez, ami a kedvenc Jim Carrey alakításomat tartalmazó film, szóval érted. Kíváncsi lettem. Elolvastam a fülszöveget. Megnéztem, mit írnak róla az általam követett molyos felhasználók, és már ment is a kosaramba. Láthatod, milyen alaposan megfontoltam a dolgot - így viszont akkorára nőttek a regénnyel kapcsolatos elvárásaim, hogy egyelőre hozzá sem merek nyúlni a könyvhöz. Inkább megtartom az idei spookathonra, ahhoz tökéletes lesz.





JASON REYNOLDS:
HOSSZÚ AZ ÚT LEFELÉ


Könyvmolyképző, Szeged, 2019.
320 oldal, fordította Benedek Dorottya.
Fülszöveg:

Ha ​egy szerettedet
megölik,
találd meg
a tettest
és
öld meg!
Tilos sírni!
Tilos besúgni!
Állj bosszút!


A „le az átkozott fegyverekkel” mozgalom ódája. Jason Reynolds New York Times bestsellere egy viharosan sokkoló regény, ami kb. hatvan hatásos másodperc alatt játszódik. Ennyi időbe telik egy fiúnak eldöntenie, hogy bosszút álljon-e a srácon, aki megölte a bátyját.

Stukker.
Célszerszám.
Flinta.
Gyilok.
Csúzli.
Köpködő.
Zsebágyú.
Acélmaris.
Vas.
Eszköz
a 3-as Számú SZABÁLYHOZ.

Vagy hívhatjuk fegyvernek is. Ezt csúsztatta be a tizenötéves Will a farmerjába. A bátyját, Shawnt nemrég meggyilkolták, és Will ismeri a szabályokat. Tilos sírni! Tilos besúgni! Állj bosszút! Ezért indul el a pisztollyal, azzal a fegyverrel, ami még a bátyjáé volt. Dühösen száll be a liftbe a nyolcadikon. Tudja, kit kell keresnie. Vagy mégsem?

A Hosszú az út lefelé rövid, heves, szaggatott, narratív versekkel vet gyors, dühödt, káprázatosan elképesztő pillantást a kamaszok és a fegyveres erőszak témájára, ahogy arra csak Jason Reynolds képes.

Választásom oka:

Ahogy a Black History Month várólistás bejegyzésemben is írtam (ITT), eszembe jutott, hogy illene anyagilag is támogatni a kortárs afroamerikai szerzők hazai megjelenését és terjesztését. Erre keresve se találtam volna megfelelőbb könyvet Jason Reynolds történeténél. Amint kézhez vettem a csomagomat, rögtön neki is álltam, és egy-két kisebb szünettel még aznap ki is olvastam a könyvet. A hónapzáró bejegyzésben mesélek majd róla. Lesz is mit. De még mennyire!

Most pedig jó éles váltás következik... Lássuk a meglepetésemet!





FEKETE JUDIT:
AZ ŐRÜLET HATÁRÁN


Könyvmolyképző, Szeged, 2017.
192 oldal.
Fülszöveg:


Lili egy menő multinál dolgozik, és talpraesett marketingesként megszokta, hogy minden problémát gyorsan megold. Csakhogy egy nap behívják a tárgyalóba, és bizony, AZT a hírt közlik vele.

Munkanélküli lett.

Nincs mese, ideje új állás után nézni.

Fergeteges rodeó indul a magyar valóságban. Elgondolkozik, legyen-e belőle aloe vera mlm ügynök, vagy elfuserált cukrász. Sofőr. Virágáruslány. Hallgasson-e a volt kollégára, aki felhívja a Nagy Ötlettel? Várjon az igazira vagy vállaljon átmeneti munkát? Adja fel az álmait? És az elveit?

Miközben naplót ír, vagy épp lelkesen blogol, mellékesen várja a nagy Őt is, de főleg kicsiket talál. Ám az Élet gyakran meglepőbb, mint gondolnánk…

A hol szomorkás, hol kacagtató történet üdítő színfoltja nemcsak a hazai könyvpiacnak, hanem lelket feltöltő olvasmány mindazoknak, akik épp hasonló cipőben járnak.

Hmmm... témánál vagyunk.

Még ha soha nem is voltam profi marketinges egy menő multinál, az álláskeresésből és az ezzel járó számtalan kudarcélményből bőven kijutott már nekem is. Javarészt azért lettem újra egyetemista, mert rájöttem, hogy sosem leszek elég talpraesett és kitartó munkavállaló, ha nincs egy konkrét vezérfonalam, ami mentén haladhatok. Szükségem van a biztonsági kötelet jelentő diplomára, amivel kizárólag egy bizonyos pályán helyezkedhetek el, azon belül viszont folyamatosan továbbképezhetem magam. Fiziológiailag képtelen vagyok pusztán a pénzt látni a pályaválasztás során - különben nem pedagógusnak készülnek, ugye-ugye.

Magyarán előre látom, hogy ez a Lili teljesen más temperamentummal bír, mint ami rám jellemző. De ez nem jelenti azt, hogy kiesnék a célközönség demográfiájából. Végtére vannak dolgok, amik minden nőben közösek. Ha nem is túl mélyenszántó dolgok, ki mondta, hogy folyton mélyenszántó irodalomra vágyok? Imádok befalni egy hatalmas sajtos hamburgert két cézársaláta között. Ki nem?

Egyébként pont jókor jött ez a regényke az életembe, hiszen február 10-16 között kerül megrendezésre a CONTEMPORARY-A-THON, vagyis a kortárs olvasmányokra koncentráló olvasói maraton hatodik fordulója. Igazából a mai bejegyzés mindhárom könyve beillene várólistás olvasmánynak, hiszen mind a modern korunkban játszódik és nagyon is aktuális problémákat feszeget. Viszont ugye Reynolds könyvét már kivégeztem - pedig milyen szépen illett volna a maraton harmadik feladatához!* -, szóval helyette keresnem kell valami mást.

Bizony, ez az esemény is küszöbön áll... nincs időnk unatkozni, ugye? Remélem, a maratonhét után tudok hozni egy tartalmas bejegyzést tele csudálatos olvasmányélmény-beszámolókkal. Addig is köszönöm, hogy ismét meglátogattál, és további szép napot kívánok Neked!

Bye.








*Ha érdekel, így néz ki a hatodik forduló feladatlistája:

#1 Olvass el egy zöld borítójú könyvet!
#2 Olvass el egy könyvet egy számodra új szerzőtől!
#3 Olvass el egy könyvet egy kisebbséghez tartozó szerzőtől (a Black History Month alkalmából)!
#4 Olvasd el egy kortárs szerző régebbi könyvét, ami már legalább egy éve a várólistádon van!
#5 Olvass el egy nehéz témát feszegető könyvet!
#6 Olvass el egy illusztrált borítójú könyvet!
#7 Olvass el egy könyvet, amit az olvasós közösséged egy tagja nagyon szeretett és ajánlott!

Most nem írtam össze külön várólistát, mert magam sem tudom, mihez lesz kedvem. Neked lenne kedved részt venni? Mit olvasnál az egyes feladatokhoz? Ne tartsd magadban!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése