2018/03/13

22/40 | fantasy hullám trilógiák



Szervusz, kedves Blog-Vándor!

Örömteli hírt hoztam: annyira jól haladok a fantasy hullámommal, hogy úgy döntöttem, megtoldom az eredeti várólistámat néhány trilógiával. Kivételesen hagyományos trilógiákra gondolok, nem olyanokra, mint A királygyilkos krónikája, aminek a befejező kötete még sehol sincs; vagy a Napnak fénye ciklus, aminek épp ellenkezőleg: a harmadik része olyan hosszúra sikerült, hogy csak két könyv formájában merték kiadni. A-a, ezek mellett már csak háromkötetes trilógiákat vállalok.
Ők lennének az új jelöltek:




BENEDEK SZABOLCS: VÉRGRÓF TRILÓGIA

Tavaly év végén rendeztem egy vámpíros vasárnap bejegyzés-sorozatot, ezekkel a regényekkel talán újra is élesztem a projektet (a posztokat ITT találod). Alternatív történelem, vérszomjas vámpírok, magyar író tollából, ráadásul ingyen vihető a könyvtárból. Mi kell még? Ja, igen... jó sok idő az olvasáshoz.





BÖSZÖRMÉNYI GYULA: RÉMÁLOM TRILÓGIA

Nagyon ajánlom, hogy ez ne okozzon csalódást! Egy időben ugyanis rettenetesen fájt a fogam ezekre a könyvekre. A külsőmmel szende egérkének álcáztam magam, a lelkem mélyén viszont Poe és Kafka volt a két legnagyobb kamaszkori szerelmem. Valóságos démonokkal megjelenített emberi hanyagság, gyarlóság, függőség? Ide vele!


 



CORNELIA FUNKE: TINTENWELT TRILÓGIA

Sajnálom, hogy a Tintavilág sorozatból csak az első kötet jelent meg magyarul. De így legalább rákényszerülök, hogy eredeti nyelven olvassam el a regényeket. Már csak be kell szerezni őket... Őszintén szólva nem tudom, mit várjak ettől a trilógiától, de az alaphelyzetet egyszerűen imádni valónak tartom: egy apa és lánya története, akik hangos olvasással képesek élővé varázsolni a meseszereplőket. Semmiképp sem hagynám ki!





KERSTIN GIER: SILBER TRILÓGIA

Erről már meséltem (ITT). Annyit fűznék hozzá, hogy az első részt ma kezdtem el olvasni. Nem tudom, mire számítottam, de arra nem, hogy egy új-helyre-költözünk-anyánk-meg-elhanyagol felütésű sztori ilyen kellemesen magával ragad. Úgy érzem, jó barátok leszünk.






DIANA WYNNE JONES: PALOTA TRILÓGIA

Jól sejted: erre a Ghibli stúdió A Vándorló Palota alapján készült filmje miatt figyeltem fel. Nem a legjobb Miyazaki alkotás, amit ismerek, de ez volt az egyik első, amit megszereztem DVD-n, és idővel nagyon a szívemhez nőtt. Úgy hallom, Howl a regényben még kiállhatatlanabb... kíváncsi vagyok.







Végül, de nem utolsó sorban íme egy manga trilógia az egyik kedvenc japán képregény-készítőmtől. Yuki Kaori a Ludwig Revolution c. tetralógiájával hódította meg a szívemet (ITT írtam is róla), és azóta is szorosan markolja, ez ellen nincs mit tenni. A rajzstílusa egyszerűen gyönyörű, és a történetvezetése is mindig ámulatba ejt. Az Ő agyszüleményei mellett szívesen maradok "submissive" pozícióban. 'Nuf said.





Köszönöm, hogy ismét meglátogattál, szeretettel várlak IDE meg ODA is.

Bye.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése