2018/11/02

kérdőív | The Addams Family book tag

Szervusz, kedves Blog-Vándor!

Virágnak, az A PENCHANT FOR FANTASY bloggerinájának hála újra lendületet kaptam a blogoláshoz -- ráadásul rám bízott egy könyves kérdőívet is. Szívesen kitöltöttem volna mindenszentek előestéjén, hiszen az Addams családot (*csettint*csettint*), melynek karakterei e kérdőív főszereplői is, leginkább ehhez az ünnephez köti a köztudat. De ahogy az már lenni szokott, közbejött pár örvendetes meglepetés (pl. pécsi Nővérkém meghívott színházba, és a 12 dühös emberre igazán nem mondhattam nemet!), szóval ma pótlom az elmaradást. Virág válaszait pedig ITT olvashatod el.






#1 Morticia Addams: anya és boszorkány egyben.
Melyik a kedvenc boszorkányos könyved?


JOHN UPDIKE: AZ EASTWICKI BOSZORKÁNYOK

Mondhat bárki bármit, számomra a boszorkányság szorosan összefügg a teremtéssel - és ez a könyv másról sem szól, mint éppen ennek a képességnek az izgalmáról és veszélyeiről. Updike stílusa magával ragadó, karakterei hol elbűvölnek, hol elborzasztanak, a történet kibontakozása pedig egyszerűen... ínycsiklandó!

Az egyik kedvenc idézetem:

"Van, aki az őszt találja leverőnek, van, aki a tavaszt utálja. Én mindig is tavasz-ember voltam. Az a növekedés, az ember szinte érzi, hogy a természet, a vén kurva, nagyokat nyög; nem akarja, soha többé, nem, akármit, csak ezt ne, de muszáj neki. Istenverte kínpad az egész, az a bimbózás és sarjadás, a nedv a fák törzsében, a dudva meg a rovarok, mind nekirugaszkodik, hogy újra kiverekedje magát, a magok megpróbálnak visszaemlékezni rá, hogy is van ez azzal a DNS-sel, és az a versenyfutás egy szemerkével több nitrogénért; uramisten, ez kegyetlenség. Lehet, hogy túlságosan érzékeny vagyok. Fogadni mernék, hogy maga elandalodik rajta. A nők ilyesmire nem olyan érzékenyek."



*


#2 Gomez Addams: a szerető apa
Ki a kedvenc kitalált apakaraktered?

YAGAMI SOICHIRO
Death Note - A halállista c. sorozatból.

Szépséges Jézuskám, amit ez az ember kiállt a családjáért és a munkájáért...!! Mondogatják, hogy a japán perfekcionizmus brutális méreteket tud ölteni, de Yagami úr érdemei, az a szeretet és elhivatottság az emberek védelme iránt, egyszerűen lehengerlő. A Death Note számos tragédiája közül engem egyedül az övé ríkatott meg. Végtelenül tisztelem ezt a kitalált karaktert, és mindenkinek ilyen apát kívánok!





*


#3 Fester Addams: a rázós nagybácsi
Melyik az a könyv, amelyik annyira felvillanyoz, hogy órákig tudsz róla beszélni?


JON KRAKAUER: ÚT A VADONBA

Fülszöveg:

"1990 ​nyarán Chris McCandless dicsérettel diplomázott az Emory Egyetemen, majd eltűnt szem elől. Bankbetétjét jótékony célra adományozta, nevet változtatott, és legtöbb személyes tárgyát hátrahagyva új életet kezdett. Stoppal bejárta Észak-Amerikát, embert próbáló, kivételes élményeket keresett. Majd kedvenc könyveivel, egy puskával és egy zsák rizzsel fölszerelkezve elindult északra, az alaszkai vadonba, hogy megkíséreljen csak magára támaszkodva élni. Néhány hónap múlva jávorszarvasvadászok bukkantak rá a tetemére."

Tapasztalatból mondhatom, hogy órákig tudnám járatni a számat Chris McCandless (alias Alexander Supertramp) történetéről, Krakauer újságírói döntéseiről, illetve persze a filmfeldolgozásról is, hiszen valóban rengeteget beszélgettem már az esetről a droogjaimmal. Meglehet, hogy többször ismételtem is magam a beszélgetések során, de attól még minden alkalom igazán katartikus élmény.



*


#4 Wednesday Addams: a halál megszállottja
Ha kinyírhatnál egy karaktert bármelyik könyvből, ki lenne az?

PRISCILLA
Claymore c. sorozatból.

Most tartok a Claymore tizedik köteténél, és őszintén szólva rettenetesen sajnálom a lányt, senki sem érdemel ekkora terhet. Szóval nem indulatból döntöttem Priscilla mellett... inkább amolyan kegyelemdöfésnek szánnám a dolgot. Nagyon kíváncsi vagyok, hogyan fog végbemenni a végső találkozójuk a főszereplőnkkel, és természetesen Clare-nek szurkolok.





*


#5 Pugsley Addams: igazi kis rosszcsont, a kegyetlen tréfák mestere
Ki a kedvenc gonosztevőd?

CLYDE BARROW
Me and the Devil Blues c. duológiából.

Ha olyan gonosztevőkről beszélünk, akik minden morális indíttatás nélkül, teljesen tudatosan és puszta kedvtelésből követnek el gaztetteket, Clyde-nak nincs párja. EBBEN a bejegyzésben részletesebben is elmeséltem, hogy egy idő után Clyde válik a képregény aktív nézőpont-karakterévé, és cseppet sem bántam.





*


#6 Lurch = Frankenstein + Zombie
Melyik a kedvenc adaptációd?

PERSEPOLIS (2007)
Marjane Satrapi képregénye alapján.

Eleve a tény, hogy Marjane Satrapi aktívan részt vett önéletrajzi rajzfilmje létrehozásában, miután képregény formájában dolgozta fel élete legtraumatikusabb pillanatait, messze felülmúl mindent, amit én valaha letehetnék az asztalra. Ráadásul élettörténete mindkét médiumban ugyanolyan hatásos, letisztult és nagy újranéző/-olvasó kvalitással bír. Gyakran eszembe jut a film Eye of the Tiger mini zenevideója, ha le vagyok törve, és mindig feltölt új energiával. Vagyis ez a film immár része az ösztönös gondolkodási folyamatomnak, és ezért végtelenül hálás vagyok a készítőknek.



*

#7 Nagymama: egy igazi klasszikus boszorkány
Melyik a kedvenc régi klasszikus horrortörténeted?

JOSEPH SHERIDAN LEFANU: CARMILLA

... bár bevallom: ebben nagyban közrejátszik a tény, hogy ezen kívül csak a Dr. Jekyll és Mr. Hyde különös esete c. művet olvastam az igazi, regény terjedelmű alapművek közül. Utóbbiról ITT, a Carmilláról pedig ITT írtam bővebben, ha érdekel.


*

#8 Beöltözöl idén halloweenkor?
Ha igen, minek öltözöl?

Ahogy fent említettem: idén színházban voltam halloweenozás helyett, de találtam egy régi képet, amin Marla Singernek (Harcosok klubja) adtam ki magam. Íme:




*

#9 Melyek a kedvenc ijesztő halloweeni filmjeid?

Tavaly ilyenkor három teljes bejegyzést szenteltem ennek a kérdésnek:
1. ITT azokat soroltam fel, amik a zsigereimig hatolnak,
2. ITT a humorral fűszerezett kedvenceimet gyűjtöttem össze,
3. ITT pedig valódi ínyenc falatokat ajánlottam.
Ami innen kimaradt, de mindenképp említést érdemel, az a ParaNorman (2012), szívem aprócska csücske a Laika Stúdiótól, ami nem csak ijesztő, de tanulságos is -- valamint legújabb szívszerelmem, a Coco (2017), amin imádok bőgni.


*

Köszönöm a figyelmedet, szeretettel várlak IDE meg ODA is.
Most pedig megyek vissza Claymore-t olvasni.
Bye.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése