2019/11/20

szociális szerda | év végi book tag 2019


Szervusz, kedves Blog-Vándor!


Az a nagy helyzet, hogy már 2 könyves kérdőívvel vagyok Virág (@A penchant for fantasy) adósa. Legutóbb erre az ÉV VÉGI BOOK TAG-re hívott ki, melyben néhány olyan kérdés is szerepel, amik miatt nem érdemes decemberre halasztanom a kitöltést. Virág válaszait ITT olvashatod, saját kihívottam pedig legyen mondjuk Avilda (@Szederbor) molytársunk!



#1 Milyen könyve(ke)t kezdtél el, amit még be kell fejezned?

Az első és legfontosabb ilyen könyv a Csernobili ima Szvetlana Alekszijevicstől. Ezt még júniusban kezdtem el, rögtön azután, hogy ledaráltam az írónő kutatómunkáját feldolgozó sorozatot. Utólag úgy gondolom, nem ártott volna nagyobb szünetet tartani a két médium között, de ha már így alakult, majd a karácsonyfa alatt, egy bögre forró tejeskávéval fogom elfogyasztani ezt a brutális és tanulságos történetet.

Aztán szeptemberben kikölcsönöztem Joe Hill Furcsa időjárás c. kötetét, mely 4 elbeszélést tartalmaz, ezért nem éreztem késztetést, hogy egyszerre végezzem ki az egész könyvet. Lassan el is fogynak a hosszabbítási lehetőségeim, ezért illene belehúzni, hehehe.





#2 Van úgynevezett őszi könyved, amivel könnyebben átlépsz az év végi időszakba?

Számomra a thriller / horror zsáner hozza meg az igazi őszi hangulatot. Idén a fentebb említett Joe Hill misztikus történetei kapták a főszerepet, de persze az apukát, Stephen Kinget sem hagytam ki a buliból.


#3 Milyen új megjelenést vársz még?

Sajnálattal hallottam, hogy a Szukits kiadó mégsem jelenteti meg az Avatar - Az utolsó léghajlító képregényeket magyarul. Még mindig nem hevertem ki ezt a csalódást... jó hír viszont, hogy a Fumax megjelentet egy limitált kiadású gyűjteményt Neil Gaiman Death - Halál című képregényeiből. Most, hogy egyszerre érkezett 3 havi ösztöndíjam a Magyarországi Németek Országos Önkormányzatától, nem kérdés, hogy beszerzek egy példányt a fa alá (vagy Mikulásra, mindegy)!





#4 Mi az a három könyv, amit idén még el szeretnél olvasni?

Még hogy három! A mindenféle várólistáimon felül sort fogok keríteni 4 karácsony témájú könyvecskére, amikről az adventi időszak 4 vasárnapján szeretnék írni blogbejegyzést. Hogy melyek lesznek ezek a történetek, az egyelőre maradjon titok...



#5 Van-e könyv, ami még esélyes az "év könyve" címre?

Minden könyv elkezdésénél reménykedem, hogy igazi kincset tartok a kezemben, szóval simán lehet, hogy az elkövetkező hetekben szembejön egy regény vagy képregény, ami felkerül a kedvenceim listájára. Annál is inkább megvan rá az esély, mivel - ahogy az adventathon várólistás bejegyzésemben (ITT) is említettem - decemberben több kedvelt írómtól is olvasni szeretnék valamit.



#6 Elkezdted-e már a jövő évi tervezést?

Naná! Nem telik el úgy nap, hogy ne tervezgetnék blogolással / rajzolással / írással kapcsolatos projekteket. Ugyanakkor, bármilyen alaposan kitervelem ezeket, a megvalósítás sosem úgy történik, mint ahogy előre elgondoltam (már ha megtörténik egyáltalán...), szóval mondjuk úgy, rugalmas vagyok ebben a kérdésben.

Az egyetlen kőbe vésett projektem a 8 könyv 28 éves korom előtt név alatt futó tervem (EZ). Két könyvet már ki is húzhattam a listáról, róluk külön bejegyzésben mesélek még valamikor decemberben.

Addig is köszönöm a látogatást, további csodás napot kívánok Neked!

Bye.


Mai outro dalunkat a Morphine szolgáltatja,
mert mostanában folyton őket hallgatom blogolás közben.



1 megjegyzés:

  1. Köszönöm a kihívást :)
    A könyvtári könyvekkel én is úgy vagyok, hogy folyamatosan csak hosszabbítást kérek :D Már kezd ciki lenni, főleg amikor kapok egy e-mailt, hogy szolgáltassam már vissza a könyveket :D De most megpróbálok figyelni erre, a Linwood Barclay könyvet direkt szombatig ki szeretném olvasni :)

    VálaszTörlés