2018/02/21

7/40 | Ez vagy Az book tag

Szervusz, kedves Blog-Vándor!

Hiszed vagy sem, Arwen ismét kihívott egy könyves kérdőív kitöltésére, amivel meg is alapozta a 40 napos blogolás hetedik bejegyzésének témáját. Lassan megérdemelne egy társ-ötletgazda kitüntetést, addig meg IDE kattintva meglesheted a saját válaszait a most következő kérdésekre, EZEN a felületen pedig több más blogger / bloggerina cikkei közt bujkálnak az Ő írásai is.





#1 Hol szeretsz inkább olvasni: kanapén vagy ágyban?
Kamaszként sok éjszakát húztam le egy könyvvel az ágyban (azóta sem volt jobb ágypajtásom a Félelem és reszketés Las Vegasban-nál... na jó, talán volt), mert akkor még nem volt saját lakosztályom, ahol éjfél után is zavartalanul égethetem a villanyt. Most jobb szeretek kanapén olvasni, rendes háttámasszal. Ez a derekamnak is jobban tetszik, plusz lassan rászoktatom az agyamat, hogy az ágyban aludni kell, nem éberen forgolódni hajnalig.


#2 Férfi vagy női főszereplő?
Ahogy remélem mindenki, én is szeretem az erős női karaktereket, általában mégis könnyebben csúszik a sztori, ha férfi narrátor meséli el. Nem akarom a patriarchális európai irodalomoktatást szidni, de szomorú tény, hogy Homérosztól Dosztojevszkijig egy darab női íróval sem foglalkoztunk többet a "name dropping" szintjénél, így nem csoda, hogy a férfi főszereplők között otthonosabban mozgok. Szabadidőmben persze gondoskodtam róla, hogy megkapjam a napi adag tinilány szemszöget is, de ha érett, felnőtt nőkről van szó, nagyon hamar elunom magam. Nekem egy Patti Smith kell ahhoz, hogy fenntartsa az érdeklődésemet, Elizabeth Gilbert egyszerűen nem elég.


#3 Trilógia vagy tetralógia?
Ha nagyon muszáj több kötetben elmesélni egy történetet, akkor trilógia. Eddig egyetlen tetralógia tetszett igazán: Mr. Enderby gyalázatos kalandjai, mert Anthony Burgess stílusa mindig jókedvre derít, ill. mert még nem kerítettem sort sem Az utolsó angol úriember, sem az Utazás az éjszaka mélyére c. sorozatokra... szánom-bánom vétkemet, tudom, hogy rajongani fogok ezekért, és igenis elolvasom őket, mielőtt fűbe harapok, nyugi.


#4 E/1 vagy E/3 szemszög?
E/1, de csak akkor, ha a mesélő nem csap át mindentudó narrátorba, aki pontosan tudja, mit gondol éppen a másik szereplő. Az marhára idegesít.


#5 Reggeli vagy esti olvasás?
Leginkább esti, mert akkor vagyok a legéberebb.


#6 Könyvtár vagy könyvesbolt?
Könyvtár, mert a könyvesboltból csak halmozom a kincseket, a kölcsönzés viszont rákényszerít, hogy tényleg olvassak.


#7 Megríkasson vagy megnevettessen a könyv?
Nevettessen. Mármint próbálhat megríkatni, de 90%-ban akkor is röhögni fogok.


#8 Fehér vagy fekete borító?
Inkább fekete, mert azt nyugodtan bepiszkolhatom.


#9 Karakter-orientált vagy cselekmény-orientált könyv?
Jobb szeretem, ha a karakterek döntései / mulasztásai irányítják a cselekményt, ezért számomra az első opció a vonzóbb.



Nosza, a végére egész szépen belejöttem a tömör válaszolgatásba. Most nem jelölök meg senkit külön, de fantasztikus lenne, ha Te válaszolnál néhány kérdésre hozzászólásban. Vagy akár hozhatsz egy linket a saját blogodról, ha már kitöltötted ezt a taget. Nekem mindkét megoldás szimpatikus.

Addig is köszönöm, hogy ismét meglátogattál, szeretettel várlak IDE is, ODA is.

Bye.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése