2019/12/11

szociális szerda | Netflix Book Tag

Szervusz, kedves Blog-Vándor!


Bocs, hogy így eltűntem, kicsit túlvállaltam magam mostanában az egyetemen. Meg is lett a sanyarú eredménye, de ma inkább beszéljünk kellemes dolgokról, mint például erről a NETFLIX BOOK TAGről, amire Virág (@A penchant for fantasy) hívott ki. Saját válaszait ITT találod, és ahogy a bejegyzése dátumából is kiderül, elég régóta vagyok adósa a kitöltéssel, szóval ne is vesztegessük az időt, essünk neki!






#1 RECENTLY WATCHED
Legutóbb olvasott könyv


CARLO COLLODI: PINOKKIÓ KALANDJAI


Karácsony közeledtével kedvet kaptam a gyermekirodalomhoz, és naná, hogy ezzel kapcsolatban is találtam egy molyos kihívást: loci93 molytársunk (@loci93) "Amiből a Disney mesét adaptált" c. kihívása már 2016 április óta fut, és az eredeti, vágatlan mesék megismerését szorgalmazza. Összesen 5 ilyen regényt vagy mesét kell elolvasni 2019 utolsó napjáig. A Pinokkió kalandjaival már a negyedik ilyen mesét olvastam el, az utolsó olvasmányom pedig biztosan Dodie Smith Száz meg egy kiskutya c. műve lesz.





#2 TOP PICKS
Korábbi olvasmányok alapján ajánlott könyv


KER DUKEY - K. WEBSTER: ELLOPOTT BABÁCSKÁK


Ahogy korábban is említettem (ITT), ezt a csinibabát egy szociális tanulmányokból mesterező ismerősöm ajánlotta, miután elújságoltam neki, hogy ősszel mindig elkap a morbid thriller- és horror-kedv. Mit mondjak, nem csalódtam a csaj ízlésében. Durva olvasmány volt, megérdemli a borítón feszítő 18+ karikát - de szórakoztató is volt, a maga irreális, "vágymegvalósító" módján.





#3 RECENTLY ADDED
Legutóbb vásárolt könyv


MÉSZÖLY ÁGNES: RÓKABÉRC, HALÁLTÚRA


Teljesen véletlenül akadtam rá a Libri antikvárium kínálatában, ellenállhatatlanul kedvező áron. Mészöly Ágnes 2017 óta szerepel a támogatandó írók listámon, és lehetőség szerint teljes áron szerzem be a könyveit, de néha muszáj szorosabbra húzni a nadrágszíjat... lényeg a lényeg: Mészöly Ágiból sosem elég!





#4 POPULAR ON NETFLIX
Könyvek, amiket mindenki ismer
(2, amit olvastam & 2, ami nem érdekel)


HAN KANG: NÖVÉNYEVŐ


Kissé hiányt érzek az életemben olyan emberekből, akikkel komolyabban elmerülhetnék a női egyenjogúságról szóló beszélgetésben anélkül, hogy rögtön lekicsinylő legyintéssel indítanának. Egye fene, legalább itt van nekem a youtube és a jobbnál jobb könyveket ajánló vloggerek! Egy időben annyit beszéltek erről a regényről, hogy képtelenség volt elmenni mellette. Örülök, hogy végül elolvastam, és az sem kizárt, hogy újraolvasom valamikor.





BECKY ALBERTALLI: SIMON ÉS A HOMO SAPIENS-LOBBI


Reménykedtem benne, hogy a borító és fülszöveg ígérete beigazolódik, hogy egy aranyos, szívélyes tinirománcról olvashatok majd... csak azt felejtettem el, milyen felszínesek tudnak lenni ezek a tinirománcok, pláne a belőlük készülő regények. Nem értettem a főszereplő cselekedeteinek okát, sem az úgynevezett "legjobb barátai" hülye húzásait, pláne a hogyishívják lány idegesített az indokolatlan sértődési rohamaival. A zsarolós vonalat egyszerűen nem tudtam komolyan venni, Simon meg Blue kibontakozó kapcsolata pedig egyszerűen unalmas volt. Fogalmam sincs, miért lett ebből az átlagos, akár felejthetőnek is mondható sztoriból akkora sláger. De hát... ilyen ez a popbiznisz.





MAGGIE STIEFVATER: A HOLLÓFIÚK


Megpróbálkoztam a sorozat első kötetével, de amikor a 100-dik oldalig nem történik semmi, ami felkeltené az érdeklődésemet... hogy is mondjam? Jelentősen csökken a lelkesedésem. Nem mondom, hogy sosem fogok még egy esélyt adni Stiefvater könyveinek, de egyelőre nincs türelmem hozzájuk.





BÁRMI, AMI MARVEL


Előre bocsánat az agyonnyúzott frázisért, de én már azelőtt olvastam képregényeket, hogy menő lett volna, és bármilyen felkapottak most a MARVEL képregény-feldolgozások, engem egyik alkotásnak a témája sem ragadott magával. Elismerem, hogy felületes ismereteim alapján egész jól kiépítették ezt az egész univerzumot, biztos érdekesek a karakterek is, de valamiért csipetnyit sem hoznak lázba a Marvel hősök viszontagságai. Az X-Men rajzfilm-sorozatot még úgy-ahogy nézegettem gyerekként, és itt véget is ért az érdeklődésem. Köszönöm, elég volt.





#5 COMEDIES
Egy vicces, szórakoztató könyv


FELKAI ÁDÁM: PARA KÖRÚT


Ez a fergeteges kaland a 2019-es olvasmányaim egyik csúcspontját jelenti. Néha nem is tudtam, hogy épp zavaromban kuncogok, vagy minden normális ember is röhögne a helyemben... Erre a körútra érdemes többször is befizetni!





#6 DRAMAS
Egy karakter, akire illik a drámakirály/nő jelző


MARY SHELLEY: FRANKENSTEIN


Oké: értem én, hogy Mary Shelley vagánysága határtalan méreteket öltött, amikor publikálta ezt a csodásan gótikus művét. Egyrészt lekörözött két eléggé populáris író-költő férfiembert, Byront és Shelley urat a hármasban vívott kis író-vetélkedőjükön, másrészt tudta kívül megalkotta az első sci-fi regényt, harmadrészt pedig megajándékozta az emberiséget egy máig nagy népszerűséget örvendő "szörnyeteg" figurával. De most komolyan... amennyit ez a Viktor Frankenstein összenyavalyog, pirul és ájuldozik, mintha inkább egy gyönge idegzetű kisasszony naplóját olvastam volna egy tudományokban jártas tudósember elbeszélése helyett. Szedd már össze magad, kisanyám!





#7 ANIMATED
Egy könyv, melynek borítóján rajzfilm figurák találhatók


ALAN MOORE: BATMAN - THE KILLING JOKE


Bizony, a DC sötét berkei sem izgatnak jobban a MARVEL rivaldafényben úszó sikerfilmjeinél. Annál jobban érdekel viszont Alan Moore munkássága. Vannak ennél jobban kidolgozott ötletei is, de ez is elszórakoztatott egy hazabuszozás erejéig. Nem is tudom, talán csak rosszkor olvastam - ugyanis közvetlenül a JOKER (2019) megnézése után kerestem meg, azt remélve, hogy hasonlóan intenzív élményt nyújt majd. Aztán pont az ellenkezőjét értem el: sokkal kevésbé tudtam beleélni magam ebbe a képregénybe, mint a filmbe. Talán pont azért, mert a JOKER-ben taglalt események bárkivel megeshetnének, a The Killing Joke viszont specifikusan Batman és Joker kapcsolatára épül, így sokat hozzátesz az élményhez, ha előzőleg már sokat foglalkoztál a páros örökös küzdelmével. S mivel jelenleg még nem értem el a rajongói szintet, ez a csattanó csupán egy enyhe vállrándítást váltott ki belőlem.





#8 WATCH IT AGAIN
Könyv vagy sorozat, amit újraolvasnék


ANTOINE DE SAINT-EXUPÉRY: A KIS HERCEG


Meglehet, hogy elcsépelt válasz ez a részemről, de nem telhet úgy el 12 hónap az életemből, hogy ne olvasnám újra a gyermekkorom legmeghatározóbb olvasmányát.





#9 DOCUMENTARIES
Egy non-fiction könyv, amit csak ajánlani tudsz


SZVETLANA ALEKSZIJEVICS: CSERNOBILI IMA


Még nem olvastam ki a könyvet, de nyugodt szívvel engedélyezem meg magamnak ezt az apró csalást, mert ez a legkiválóbb tényirodalom, amivel eddigi életem során találkoztam. Nem feltétlenül az őszi-téli évszakok napfénymentes, melatonin hormonban gazdag időszakára ajánlom, mivel önmagában is elég lesújtó a téma, de komolyan ideje volt már egy komolyabb mű megjelentetésének, ami alaposan körbejárja a '86 tavaszán bekövetkezett katasztrófát. Ha bárkinek kétségei lennének még afelől, hogy mindnyájunkban megvan a felelőtlen szörnyeteggé, de akár az önfeláldozó hőssé válás képessége is, íme: az ember, teljes valójában.





#10 ACTION AND ADVENTURE
Egy cselekménnyel, akcióval teli, pörgős könyv


MARIA V. SNYDER: MÉREGTAN


Messze már a január, de még mindig nem tudok leakadni róla, hogy mekkora pozitív csalódást okozott ez a YA fantasy kötet. Csak egy kérdésem van: hol maradnak a folytatások???





#11 NEW RELEASES
Egy nemrég megjelent / hamarosan megjelenő könyv, amit szívesen elolvasnék


ÖRKÉNY ISTVÁN: VÁLOGATOTT EGYPERCESEK


Erre a kérdésre mindig a soron következő Helikon Zsebkönyv lesz a válasz. Talán már említettem, hogy fanatikusan gyűjtöm ezeket a kis köteteket, és határozottan imádom a polcomon feszítő sorfalukat. Pláne, hogy ilyen nevek szerepelnek a listán, mint Örkény István - ide vele!





#12 MAX
Jelölj meg pár bloggert!


Lilla molytársunk (@Lilla olvas) nemrég kezdett blogolni, és legutolsó bejegyzésében említette, hogy imádja a bokk tageket... Nos, remélem, ez is tetszeni fog neki, ugyanis ezennel hivatalosan kihívom a kitöltésére!


Legközelebb igyekszem egy beígért adventi bejegyzéssel jelentkezni, addig is köszönöm a látogatást, és további csodás napot kívánok Neked!

Bye.



Utóirat: Ne tudd meg, mióta zengenek zsinórban karácsonyi klasszikusok a kollégiumi szobánkban... Lassan még engem is elkap a jó hangulat.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése