2019/01/12

rajzkészség fejlesztés | 15 tavalyi firka

Szervusz, kedves Blog-Vándor!

Ha követsz instagramon (ITT vagyok), biztos észrevetted, hogy 2018 utolsó negyedében szó szerint elárasztották az idővonalamat az ilyen-olyan firkálmányaim. Azért történt ez, mert réges-régi álmom, hogy egy szép napon készítek egy képregényt három bohókás unokatestvérről -- de ez az álom sosem valósulhat meg, ha nem gyakorlok előtte jó sokat. Az ambíciózus cél érdekében úgy határoztam, ezentúl többet foglalkozok majd ezen a blogfelületen is a rajzolással, mint hobbival és fejleszteni való készséggel.



Bevezetőként elhoztam azokat a képeket, amivel teljesítettem Hana_ molytársunk kreatív kihívását 2018-ban. Ezek nem csak a saját kreativitásomat tükrözik: Hana_ összesen 15 témát adott meg, melyekről rajzolni / festeni kellett a kihívás teljesítéséhez. Tehát részben Ő is felelős azért, hogy létrejöttek ezek a képek. Nem vagyok mindegyikre büszke, de jólesett foglalkozni velük.





#1 Kedvenc filmkarakter:
PATRICK "CICUS" BRADEN

Hiszed vagy sem, a bejegyzés írása közben is épp a Reggeli a Plútón (2005) c. film megy a háttérben. Jóformán kívülről fújom az egész szövegkönyvet, de nem tudom megunni. Igaz, hogy regényadaptáció, de ha mindig a könyvet venném elő, amikor kedvem szottyan Cicus sziporkázó karakteréhez, sosem kezdenék másik történet olvasásába... és ezt mégsem vállalhatom be.




#2 Kedvenc könyvkarakter:
BUCK

Ha százszor nem, akkor egyszer sem említettem, hogy abszolút kutyás ember vagyok. Jack London A vadon szava c. műve pedig az egyik -- ha nem A -- legjobb kutyás történet, amit valaha papírra vetettek. Ha tehetem, minden évben újraolvasom, és minden alkalommal ugyanúgy feltölt új, életigenlő energiával.




#3 Kedvenc zenész:
TOM WAITS

Nem mertem kifejezett portréba kezdeni, mert bár igen karakteres a művész úr arca, egyelőre nem bízom eléggé a saját képességeimben, és nem akartam túlstresszelni magam a feladat miatt.




#4 A négy elem egyike (vagy több):
MAUGLI, A TŰZHOZÓ

Talán ez a legspontánabb alkotásom a mostaniak közül. Eredetileg Lauren Lopezt próbáltam lerajzolni, ahogy a StarKid társulat Firebringer c. musicaljében szerepel, de sehogy sem jött össze a kompozíció, amit eredetileg választottam. Frusztrált lettem és hagytam a francba az egészet, egy finom borsmenta teával később pedig visszaültem az asztalkámhoz, és ez lett belőle.




#5 Félelmed:
SCOPOPHOBIA
(félelem attól, hogy figyelnek)

Ezt egy kifejezetten unalmas ötletnek tartom, de jobb nem jutott eszembe. Muszáj volt feldobnom kicsit a gazdátlan pupillákra hajazó pöttyökkel és a keretet adó csíkokkal, hogy legalább valami tartása legyen a dolognak. Jobb szerettem volna, ha kissé pszichedelikusabbra sikerül, de gyakorlásnak megteszi.




#6 Természet:
KEGYETLEN ŐSZINTESÉG

Ezt az egyik kedvenc alkotóm, False Knees inspirálta, aki gyakran tölt fel hasonló -- csak sokkal poénosabb -- miniképregényeket az online közösségi oldalakra. Konkrétan EZ a képe adta az ötletet a nyulacska-virágok kombóhoz.




#7 Idő:
MINDIG GÚNYOLÓDIK RAJTUNK

Nem tudok szabályos köröket rajzolni. Minden rajzomat egy körrel kezdem, a rengeteg gyakorlás ellenére mégis képtelen vagyok rá (pacsi Tunyacsáp!). Mindenesetre valahogy egybekavarodott a fejemben az, milyen őrjítően gyorsan kifutok az időből, amikor a legnagyobb szükségem lenne rá, illetve az Alice Csodaországban, ahol a hasonló őrültségek éltetik a népet. S lőn a gúnyos cicaóra.




#8 Állat:
TEKNŐS

Az utóbbi hónapokban, főleg Az arany iránytű olvasása közben sokat gondolkodtam azon, vajon milyen állat alakját öltené a totemem / daimónom / lélekállatom. Egyre biztosabb vagyok benne, hogy leginkább egy szárazföldi teknős illene hozzám. Meglehet, hogy nem a legsebesebb élőlény, de strapabíró, és a legtöbb kultúrában a bölcsesség jelképeként tekintenek rá, ami nagyon vonzóvá teszi számomra.




#9 Az egyik álmod:
KÉPREGÉNYT KÉSZÍTENI A HÁROM UNOKATESTVÉRRŐL

Ez a kép még júliusban készült a fiúkról. Színes változat is létezik (ITT). Nem is tudom, mit fűzzek hozzá... Lex rasztáját még gyakorolnom kell, Antalnak milliónyi frizura közül sem tudnám kiválasztani a megfelelőt, Arthur meg jobban hasonlít Kurt Cobainre, mint szerettem volna. Na, pontosan ezek miatt kell még sokat güriznem azelőtt a képregény előtt.




#10 Kedvenc hősöd:
HELLBOY SZILVESZTEREZIK

A mostaniak közül ez a golyóstoll-rajz született meg legkorábban: 2018. január 4-én, a legelső bullet journal próbálkozásom elejére. Azóta a füzet határidőnapló helyett egy sima napló szerepét tölti be, a Vad Virágok Könyvműhely már a harmadik Hellboy Omnibus kötet kiadásán dolgozik, és egyre közelebb kerülünk az új mozifilm bemutatójához. Imádtam Ron Perlman alakítását a 2004-es és 2008-as filmekben, de David Harbourt is megkedveltem a Stranger Things c. sorozatban, szóval nem aggódom.




#11 Élet és Halál:
HÓFEHÉRKE SZÜLETÉSE

Feltétlenül olyan képet akartam készíteni, amin egy anya belehal a szülésbe, mert az első Grimm mesém óta izgat a téma szimbolikája, az élet kegyetlen iróniája. Szándékosan beteges küllemet terveztem Hófehérke anyjának, de nagyon elsiettem a dolgot, hogy beleférjek a kihívás határidejébe.




#12 Valami, amit nem szeretsz:
TÖMEGNYOMOR
("BOLDOG SZARDÍNIÁK KÖZÖTT")

Erre a kis életképre kifejezetten büszke vagyok. Azért választottam karikaturisztikusabb stílust a háttéralakoknak, hogy ezzel is jobban elkülönítsem az eva figurát, és ez a kis önarckép is elég jellegzetes lett. Ami a seggmarkolós fiút és a harsányan kacagó csaj párosát illeti: Ne aggódj, ők tényleg egy pár. Bár nem tudom, ez mennyire enyhíti a nyilvános seggmarkolászás közönségességét... ha velem bánnának így, a beton adná a másik pofont adott fiatalembernek, de úgy tűnik, a fiatalok nem bánják a dolgot. Egészségükre.




#13 Háború:
KISKATONA

Mindenképp egy szerepjátszó kisgyereket szerettem volna rajzolni, az utalás az 1987-es Acéllövedék c. filmre csak ezután jutott eszembe. A házi papucsom pedig tökéletes díszítőelemnek bizonyult.




#14 Varázslat:
BOSZORKAKONYHA

Boszi eva piros cipellőkben smaragd banyát főz, mert számomra örökké a főzés művészete marad a legrejtélyesebb boszorkányság. Eredetileg hollóhátas roxforti tanulóként ügyetlenkedtem volna Piton professzor előadásán, aztán mégis a kék köpeny győzött a fekete egyen-talárral szemben. És ami Pitont illeti... nagyon aludhatnékom volt már a kép készítése közben, ezért végül kihagytam a kompozícióból.




#15 Kedvenc évszak:
TAVASZ
(A SZARVASHARCOK IDEJE)

Ahogy Rétának (@ Habár, a könyves kocsma) is említettem már: Igazából realisztikus őzeket vagy szarvasokat szerettem volna rajzolni küzdelem közben, de túl nagy falatnak bizonyult ez nekem. A végső mű az inkompetenciám miatt érzett dühöm levezetéseként született meg -- és Réta válsza így hangzott: "Ha ezzel jár a dühöd, legyél néha dühös." (Bocs, Réta, ezt nem bírtam kihagyni a bejegyzésből, imádlak! :'D)



Nos, ma ennyi fért bele. Ha van bármilyen tipped a rajzkészségem fejlesztésére, kérlek, oszd meg velem hozzászólásban! Nagyon örülnék neki, és akkor se fogd vissza magad, ha esetleg eszedbe jut pár ötlet, milyen témákkal érdemes foglalkoznom ebben az új rovatban.

Köszönöm a figyelmedet, szeretettel várlak IDE meg ODA is.

Bye.


A jövőben olyan videókkal zárom majd a rovat bejegyzéseit,
amiknek különösen tetszik a grafikája... de Te is tudod, hogy
EZT nem hagyhattam ki!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése