2018/03/18

27/40 | hazait olvasok book tag

Szervusz, kedves Blog-Vándor!

Remélem, nem haragszol, hogy ez a magyaros (kétharmad) hét a könyves kérdőívek (kétharmad) hetévé vált. Kaukázusi juhészkölyköt nevelni sok időt, türelmet és odafigyelést igényel, és az sem mellékes, hogy imádom Luna kisasszonyt, az összes kis gyilkos babafogacskájával és babakarmaival együtt. Ma megkapta az első nyakörvét, amit sétáltatáskor fog hordani. Egyelőre csak a ház előtti kertrészben mentünk pár kört vele, hogy megszokja... de Róla máskor mesélek többet.




Mai book tagünket Réta blogján, a HaBár, a könyves kocsmában találtam. Az Ő kitöltését ITT találod.


#1 Mi a kedvenc gyerekkori könyved az országodból?
(Az eredeti kezdő kérdést -- "Melyik országról fogsz beszélni?" -- felesleges megválaszolni.)

A kezdetekben a Füzesi Zsuzsa által szerkesztett Mondókáskönyvek voltak életem legfontosabb könyvei. Már azelőtt lapozgattam őket, hogy megtanultam volna olvasni, és ezek voltak az első könyvek, amiket önállóan kiolvastam.



#2 Mondj egy hazai könyvet, amit az iskolában olvastál!

Molnár Ferenc A Pál utcai fiúk c. regénye volt az első magyar kötelező olvasmány, amibe beleszerettem. Mondhatnám Fekete István Vukját is, de ahhoz, hogy azt mennyire élveztem, nagyban hozzájárult a rajzfilm változat, aminek a kazettáját tényleg rongyosra néztem.



#3 Melyik az a könyv, ami a kedvenc hazai környékeden játszódik? és/vagy Nevezz meg egy könyvet, ami az országodnak azon a területén játszódik, ahova el szeretnél jutni!

Eddig nem találtam jobb helyet számomra a Mecseknél, de nem ismerek olyan művet, ami konkrétan ott játszódna. Egy gyors keresés után az első, ami szembejött, Szinnyei Júlia Felhőtlen ég c. ifjúsági regénye. Íme a fülszöveg:


A titkokat rejtő, varázslatos mecseki erdő hangulatos világa a színtere Szinnyei Júlia új regényének. Egy lányról és három fiú pajtásáról szól a történet; a kis Bokor Márta rokonszenvesen nyílt, újfajta erkölcsiséget sugárzó alakja áll a cselekmény középpontjában. Márta tizenegy éves korában még fiúruhában jár, és szívvel-lélekkel beleveti magát a fiúknak kijáró szabadabb, kalandosabb életbe. Aztán eljön a serdülőkor, s egyszerre minden megváltozik Márta körül. Új szemmel látja az életet, az embereket; leginkább az a zavaróan újszerű vonzalom lepi meg, amely most régi pajtásához, az útbiztosék Gyuszijához fűzi. Márta szíve megtelik az ismeretlentől való szorongással. Nem tudja, mi vár rá a legközelebbi jövőben, de úgy érzi: valamit elveszített, olyan felhőtlenül tiszta már sohasem lesz felette az égbolt, mint amilyen eddig volt. A regényben az írónő a mai fiatalok gondolkozását ábrázolja, azt az új szellemű életérzést, mellyel felkészülnek az életre.

Ami pedig a második kérdést illeti: Bejárok én mindent, ahova eljutok. Ezt a sorsra bízom.


#4 Nevezz meg egy történelmi regényt, ami a hazádban játszódik!

Ha csak megnevezni kell, akkor semmi gond -- Jókai Mór teljes életművét felvonultathatnám. Ha viszont olyat kell megemlíteni, amit élveztem is, hát... Abigél?




#5 Nevezz meg egy határon túli szerzőt, aki az anyanyelveden alkot!
(A "Nevezz meg egy könyvet egy bennszülött írótól!" helyett.)

Mint sokszor említettem már, mostanában kezdem megismerni Schneider Izabella műveit. A doktornő Marosvásárhelyen született, eddig két művéhez volt szerencsém: a Morfondír, valamint a Kísértetek, rejtelmek, átkok egy orvosnő szemével c. memoárokhoz -- utóbbiról ITT írtam bővebben.



#6 Mutass egy klasszikus regényt az országodból!

Mutatom:

eva (@bacchanteblues) által megosztott bejegyzés,


#7 Melyik az a könyv az országodból, amit még nem olvasnál, de szeretnél?

A tegnapi kortárs magyar várólistámon kívül halálom előtt mindenképp ki kell olvasnom Szabó Magda teljes életművét. Időben közelebbi célom pedig, hogy még márciusban elolvassam A gyertyák csonkig égnek c. regényt Márai Sándortól.



#8 Nevezd meg a kedvenc hazai szerzőidet, könyveidet!

Kosztolányi for life. A csokornyakkendő magáért beszél.



Köszönöm, hogy ismét meglátogattál, szeretettel várlak IDE meg ODA is.

Bye.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése