2018/02/28

11/40 | Könyvespolc Guberálós tag

Szervusz, kedves Blog-Vándor!

Bocsásd meg, hogy ilyen rossz kislány voltam. Márciusban fokozatosan pótolni fogom a kimaradt 2 napot, holnaptól vasárnapig például az idei Black History Month élményeimről írok majd. Ma pedig Márk kihívását, a "bookshelf scavenger hunt" magyarra adaptált feladatsorát teljesítettem. Saját válaszait ITT olvashatod.



A kihívás lényege, hogy végigböngészd a könyvespolcaidat, és minden ponthoz társíts egyet a kincseid közül. Annyit nehezítettem (vagy könnyítettem?) magamnak a feladaton, hogy főként olyan regényeket kerestem, amik egyelőre olvasatlanul porosodnak több száz társuk között. A magánkönyvtáram jókora része öröklés útján került hozzám, szóval van itt modern irodalomtól kezdve hasfelmetsző Jack kortársáig minden... Lássuk!


#1 Keress egy könyvet, aminek az írója nevében vagy a címében található egy Z!
Jevgenyij Zamjatyin: Mi, amit azért szereztem meg, mert megveszek a disztópia zsánerért.



#2 Keress egy klasszikust!
Thomas Hardy: Lidércfény, amit hirtelen felindulásból vettem a kedvenc antikváriumomban. A címe is megfogott, a fülszövege meg pláne, és eddig csak jót hallottam az íróról.



#3 Keress olyan könyvet, aminek borítóján kulcs van!
Kerestem én, de még a kiolvasottak között sem találtam ilyet. Egyedül A káosz kapui c. félbehagyott képregény sorozat címében látható egy cifra kulcs, mert a borítón látható kisasszony is kulcsszerű mágikus erőkkel bír. Ez volt az egyik első manga, amit magyarul is kiadtak, és hamvas kamaszként ez is elég volt nekem a pénzköltéshez. Azóta kölcsönadtam és sosem kértem vissza az első két kötetet, és ettől a harmadiktól is igyekszem megszabadulni.



#4 Keress valamit a könyvespolcodon, ami nem is könyv!
Alex és droogjai egy Gépnarancsról szóló újságcikkből.

@bacchanteblues által megosztott bejegyzés,

#5 Keresd meg a legrégebbi könyvet!
Nicolas Wiseman: Fabiola, 1888-as kiadás. Generációk óta a család tagja, és lassan szétesik, ezért az üvegvitrinben szállásoltam el, a kristálypoharak között.



#6 Keress olyan könyvet, aminek a borítóján egy lány van!
Martha Long: Ma, he sold me for a few cigarettes, amit a kedvenc turkálómban találtam 200 Ft-ért. Találd ki, miért ez a kedvenc turkálóm. (Sosem ruhát venni megyek oda...)



#7 Keress egy olyat, amin egy fiú!
Joanne Harris: Kékszeműfiú, amit azért szereztem meg, mert fanatikusan gyűjtöm az írónő könyveit.



#8 Keress olyan könyvet, amiben egy állatról is írnak!
John Williams: Butcher's Crossing, amit Szembeszomszéd a Stonerhez írt értékelése miatt vettem meg. Tudom, furán működik az agyam... amúgy meg szeretem a bölényeket (főleg, ha Páskándi Géza ír róluk verset).



#9 Keress olyat, amiben férfi a főszereplő!
Legyen Robert Graves Claudius duológiája. Igaz, hogy az első részt Apuka kapta anno a ragyogó tanulmányi eredményeiért, a másodikat viszont már én rendeltem meg magunknak.



#10 Keress olyan könyvet, aminek borítóján csak szavak vannak!
Folytatva a Márk által megkezdett trendet, íme az egyetlen Salinger könyv, amit még nem olvastam el: Magasabbra a tetőt, ácsok / Seymour: bemutatás.



#11 Keress egy könyvet illusztrációkkal tűzdelve!
Felix Salten: Bambi gyermekei, mert hiába izgalmas a történet (ezt a rádiójáték miatt tudom biztosan), akkor is Mirko Hanák a könyv legjobb része.



#12 Keress egy könyvet, aminek borítóján aranyszínű írás található!
M: L Change the World. Németül, mert úgy olcsóbb volt.



#13 Keress egy naplót!
Radnóti naplóját pécsi Nővérkémtől örököltem. Egyszer belelapozgattam, de furcsa érzés volt, feszélyezett. Anne Frank naplójával is nehezen haladok, pusztán azért, mert naplóból van. Talán hülyeség, de ez van.



#14 Keress egy olyan könyvet, minek írója átlagos nevet visel!
Arthur Miller: Egy brooklyni fiú. A neve talán átlagos, a koponyája már annál kevésbé!



#15 Keress egy könyvet, aminek borítóján valami nagyon közelről látszik!
Pitigrilli: Kokain. Valami fotografikusat kerestem, de nem tudtam ellenállni ennek az orrnak.



#16 Keress egy könyvet, aminek cselekménye a legrégebben játszódik!
Ha a bibliai történeteket nem számítjuk (pl. Mark Twain: Ádám és Éva naplója), akkor Bolesław Prus A fáraó c. műve, ami i. e. XI. században játszódik.



#17 Keress egy keményborítós könyvet védőborítás nélkül!
Gilliamesque, mert tegnap vettem, és nem bírom elégszer hangoztatni, hogy végre az enyém!



#18 Keress egy türkiz színű könyvet!
A kulcskeresés mellett ez a feladat is alaposan megizzasztott. Az egyetlen türkiz borítójú könyvem Hrabal Sörgyári capriccioja, amit már kiolvastam egyszer.



#19 Keress egy könyvet, amin csillagok vannak!
Ha hullócsillag is ér, akkor Neil Gaiman: Stardust.



#20 Keress egy nem YA könyvet!
Herman Hesse: Az üveggyöngyjáték. Nehezebb lenne egy ízig-vérig YA könyvet találni a polcomon, ezért elgondolkodtam, kit muszáj megemlítenem a kedvenc íróim közül. Éles küzdelem folyt az agyamban Hesse és Hunter S. Thompson között, míg végül a szépirodalom mellett döntöttem, mert ez van meg magyarul.



#21 Keresd meg a leghosszabb könyved!
Norman Mailer: A hóhér dala, 1436 oldal. Jól látod, ez még Az-nál is hosszabb. Fosok is tőle rendesen.



#22 Keresd meg a legrövidebbet!
Végh Oszkár: A golyók nem kérnek igazolványt, 62 oldal. Egy meglepetés antikvár csomagban volt, amit szászvári Nővérkéméktől kaptam anno karácsonyra / névnapomra.



#23 Keress egy könyvet, ami több nézőpontból íródott!
Joanne Harris: Csokoládé, németül. Mondtam, hogy fanatikus vagyok.



#24 Keress egy fényes könyvet!
Igazán durva fényvisszaverő kapacitású könyvem nincs, de a Mielőtt leszáll az éjnek szépen villog a szivárványa...



#25 Keress egy könyvet, amin virágok vannak!
Okay, most már egymás után kétszer hoztam olyan regényt, amit legalább egyszer kiolvastam. Talán felesleges is volt külön kikötést kreálnom magamnak. Ettől függetlenül zárjuk a sort valamivel, ami egyelőre várat magára - Philip Pullman: Rubin és füst, a koszorúnak hála.


Örömmel jelentem, hogy ezúttal magam is kihívok pár molytársat: Arwent, mert tudom, hogy rengeteg gyönyörű borítójú könyvvel rendelkezik (ahogy az instagram profilján is láthatod); valamint Ms_molyt, puszta kíváncsiságból. Remélem, vállaljátok a feladatot - egyébként egész mulatságos cardio edzés lehet belőle.

Köszönöm, hogy meglátogattál, szeretettel várlak IDE is, ODA is.

Bye.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése