2016/09/04

12 nap #3 | főzés nélkül, színesen

Szervusz, kedves Blog-Vándor!

A múltkori vallomásom még mindig érvényes: A konyhámat inkább kávéfőzéshez és teavíz-forraláshoz használom, mint kaja-készítéshez. Viszont az utóbbi hetekben találtam néhány YT videót, ami ún. minimalista recepteket mutat be, és ez a hozzáállás már csak azért is rokonszenves, mert nem kell órákig tartó nagytakarítást rendezni főzés után. Jenny Mustard csatornáján ismerkedtem meg ezzel az életmóddal, és rengeteg olyan finomságra találtam, ami még engem is a konyhába tudna hajtani, például ez a csokis-banános ínyencség:





Egyszer talán megpróbálkozom vele. Egyelőre maradok
a megszokott "felszeletel-és-összedob" módszernél.


Manapság elsősorban gyümölcsökkel szoktam zsonglőrködni. A két leggyakrabban visszatérő elem a grapefruit és a zöld alma, ezeken kívül egyre többször bukkan fel a szőlő (no shit!), illetve lassacskán el kell fogyasztani a nyárról megmaradt barackokat is. A csonthéjasok közül pedig a kesudió a kedvencem, de a sótlan mogyoró is tökéletesen megteszi. Minél színesebb, annál jobb.


Nyáron inkább fröccs formájában fogyasztok bort, de az időjárás változásával egyenes arányban nő a kedvem a teltebb, zamatosabb ízhez, és ha épp elég változatos a hűtő tartalma, néha összedobok egy sajttálat is. Ezt a szokást a pécsi Nővérkémtől lestem el, valaha réges-réges-réges-régen, amikor még hozzá se nyúlhattam az alkoholhoz, bezzeg a mellé felszolgált sajtszeleteket seperc alatt elpusztítottam.

Amúgy ritkán eszek sajtot (kivétel a melegszendvics, abba kötelező), de egy nyugis borvacsora kísérőjeként nagyon jólesik. Két kedvencem a natúr camembert és a füstölt sajt, így sajnos mindig azok fogynak el a leghamarabb. (Mértékletesség, eva. Létező dolog. Próbáld ki.)

Ami pedig a bort illeti, általában portugiesert vagy cuvée-t tartok itthon, vagy egyszerre mindkettőt, hogy legyen miből válogatni. Arra persze nem futja, hogy folyamatosan legyen itthon valamilyen borocska, de ha hó végére marad valamennyi pénzecském, vagy egy új könyvvel leszek gazdagabb, vagy egy új üveggel, másra ritkán költök pénzt - és igen: általában a könyv nyer. Így is bőven elég alkoholt fogyasztok a droogjaimmal hétközben évközben.

Fun fact: Merlot-t eddig csak egy alkalommal kóstoltam,
amikor (talán) harmadszorra néztem végig a Sideways-t.
Mert én egy ilyen "vicces kislány" vagyok.


Amúgy még mindig nem fogyott el az összes limonádé (a.k.a. citromos sör), szóval egyelőre kénytelen vagyok ezt kortyolgatni, vagy a fenséges hibiszkusz teámat - amihez Jenny szintén javasolt egy ötletes elkészítési módot:


Ennyit a kihívás harmadik napjának pótlásáról. A negyedik feladat teljesítése is folyamatban van, szóval este még megörvendeztetlek egy nagyon rövid bejegyzéssel. Kösz, hogy ismét meglátogattál, és ha netán csevegni támad kedved, tudod, hol találsz.

Bye-bye.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése